sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

Kuinka se kuppi sitten täyttyi?

Tiedättekö mihin mä olen kuluttanut tämän aurinkoisen, keväisen viikonlopun? No, miettien sanontaa
"Mun kuppini on ihan tyhjä".

Kuinka tämän nyt sitten tulkitsisi? Mä ajattelen tätä kuppi-asiaa niin, että mä olen antanut omasta kupistani nyt kaiken. Kotona ja töissä. Jos aina vain antaa, antaa, antaa ja antaa, niin lopulta se kuppi tyhjenee, eikä itselle jää mitään.

Kuva täältä

Näin musta ainakin tuntui perjantaina ja lauantaina. Mä en tiedä mitä väsymystä, katkeruutta ja patoumia mun kerääntyi, mutta halusin vain omaa rauhaa ja läpäistä tasoja Candy Crush-pelissä.

Auttoi vähän. Muistin siinä kyllä koko ajan, että itse pitää ottaa vastuu hyvinvoinnistaan ja kuppinsa täyttämisestä. Eipä sitä kukaan muu tee.


Mikäpä sitten auttoi? Tyttären kanssa vietetyt Katy Perry-etkot. Limsaa ja valmistautumista keskiviikkoiselle Areena-keikalle. Mä harjoittelin tanssimista paikoillaan ja tutustuin kappaleiden lyriikoihin (luonnollisesti siksi, etten nolaa tytärtäni mooveilla ja väärin laulamalla). Auttoi! Musiikki! Tanssi!

Kuppi ei ole vielä ihan täynnä. Mä pelaan vielä vähän Candy Crushia ennen nukahtamista ja kyllä se siitä sitten taas :)


9 kommenttia:

  1. Niin normaalia meidän aikakauden naisille, että pidetään patoumat sisällä ja sieltähän ne tihkuu. Ei itseään voi huijata. Nyt olet jo pysähtynyt, kunpa sitä oppisi sanomaan ei tai stop. :)

    Hih ihanaa että tanssiliikkeet auttoi, täällä auttaneet ulkoilu ja aurinko.

    Hyviä pelejä ja parempaa huomista, ihan kokotäyttä kuppia. :)

    Hyvää yötä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huomenta :) Ein sanominen vielä sujuu, mutta miten saisi hillittyä itseään elämästä niin syvällä kaikessa mitä tekee :D Ja kuinka muistaisi ottaa omaa tilaa ja aikaa. Ja tehdä asioita mistä itse nauttii :)

      Mukavaa viikkoa sinnekin :)

      Poista
  2. Parempaa viikkoa! Minä täytin kuppiani viettämällä vuorokauden kahdestaan miehen kanssa pariduhdekurssilla. Ei kuppi vielä täynnä ole. Minunkin pitää jatkossa miettiä valintojani tarkemmin, etten päädy näin pahaan jamaan... Mieskin oli jo huolissaan jaksamisestani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Viikko onkin jo parempi :) Parisuhteelle voisi kyllä antaa lisää aikaa. Samoin jokaiselle lapselle, erikseen ja rauhassa. Niin ja sille itselle :)

      Poista
  3. Omasta jamastaan on kyllä tärkeä huolehtia.
    Minä huomaan olevani vaiheessa, jossa mulla on tarve täyttää kuppiani oikein huolella. Olen sitten ottanut omaa aikaa ja tilaa enemmän kuin vuosiin. Toivottavasti tämä kaikki omasta hyvinvoinnista huolehtiminen nyt auttaa. Auttaisi niin, ettei kuppi enää vajuisi aivan typötyhjäksi. Koska kyllä siitä hyötyy ihan koko perhe, että vanhemmilla ei oo mukeissa pahaa vajausta. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä olet niiiiin oikeassa, lapset tarvitsevat vanhemmat joiden mukit ovat kunnossa :D Lapset ovat niin herkkiä aistimaan, isot ja pienet. Mutta kohti täydempää mukia.. Tsemppiä sinnekin <3

      Poista
  4. Toivottavasti kuppi on jo täydempi? Itse olen äiien joukossa varmaan itsekkäimmästä päästä sillä päästelen höyryjä vähintään 3 kertaa viikossa kuntosalilla. (Lääkärin määräys jne.) Kate Perryn keikka kuulostaa ihan mahtavalta - toivottavasti kirjoitat elämyksestä sitten blogiisi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ...siis äitien joukossa... (Mokomatkin kirjoitusviheet... :/ )

      Poista
    2. Hyvin se kuppi on onneksi täyttynyt :) totuin kivasti omaan aikaan ennen kolmannen lapsen syntymää, ja nyt on pitänyt ajatella asiaa toisin: hän on niin pieni vielä, arkipäivät täynnä touhua, isompien harrastuskuviot lohkaisevat illoista ison palan. Tämä on vaatinut uudenlaista ajattelua ja ajan maksimoimista ja hyödyntämistä :)

      Mutta keikka oli hieno!! Yritän ehtiä kirjata siitä jotain viikonloppuna :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!